YouTube ar vrea să uiți că a dat cel mai detestat clip din 2018
YouTube face, la fiecare final de an, o listă cu ce-a fost mai popular pe platformă. Ca în fiecare an, mai face și un video „rezumat”. Anul acesta a dat-o grav în bară cu videoul.
YouTube a reușit, în 2018, să adune mai multă ură decât a reușit Justin Bieber cu piesa Baby. De vină este clipul YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind. Videoul are un oarecare concept, dar nu a fost deloc pe placul publicului.
La aproape o săptămână de la publicare, clipul a strâns peste 11 milioane de dislike-uri. Asta înseamnă câteva milioane peste clipul lui Bieber. Și, da, e o performanță negativă remarcabilă, dat fiind că a reușit asta într-un timp atât de scurt.
Clipul YouTube are însă și afișări: aproape 129 de milioane la ora publicării acestui articol. Cel mai probabil mulți oameni s-au uitat cu ură la el ca să aibă ce să urască.
Problema evidentă cu abordarea companiei e că acest video e „cuminte”. Face pe placul companiilor care cumpără publicitate pe platformă și nu abordează niciuna dintre temele care au dominat ultimul an. Totodată, omite să-i includă în clip pe cei care au creat controverse pe platformă.
Marques Brownlee, tipul care apare la începutul videoului și e îmbrăcat în roșu, a explicat într-un video separat ce i se pare nepotrivit la clip și de ce e atât de detestat. „Problema cu YouTube Rewind, așa cum o văd eu, e simplă. Creatorii de conținut și audiența îl văd drept un lucru, iar YouTube, care trebuie să-l facă, îl vede ca pe-un cu totul alt lucru”, a spus el.
Astfel, platforma se regăsește în ipostaza de-a da cel mai detestat clip din 2018 și chiar când era gata să facă bilanțul.
Cu siguranță până anul viitor, în decembrie, toată lumea va uita. E însă cert că YouTube se regăsește în poziția de-a analiza ce va face în viitor. Nu poate fi și un loc pentru creatori, și o piață pentru toată publicitatea.